İstanbul’un Anadolu yakasının hızlı gelişen bölgelerinden Ümraniye’de yer alan kentsel gelişme alanı nitelikli kentsel planlama için bir fırsat sunmakta.
Bu proje, iş hayatı, alışveriş, rekreasyon ve barınma fonksiyonlarını bir araya getirerek yoğun kentsel çevrenin kullanımını bir avantaja dönüştürmekte. Dikkatle tasarlanmış yaya ve yeşil alanlar Akyaka’nın tavrını belirlemekte ve yakın çevresi için kentsel konfor araçları sağlamakta.
Komşu parseldeki âtıl durumda olan bir alışveriş merkezi ve sokak ve cadde ilişkisi olmayan açık otopark proje alanının niteliğine etki etmekte. Proje önerisi, yeni bir kentsel peyzaj alanı yaratarak ofis çalışanları, konut sahipleri ve alışverişe gelenler için nitelikli bir röper noktası yaratmayı amaçladı. Yakın mahalle için açık hava rekreasyon fonksiyonlarını barındıran bir plaza etrafında konumlanan konut bloğu, alışveriş merkezi ve ofis kuleleri 150.000m2 kapalı alana sahip projeyi oluşturmakta.
Projeyi oluşturan sade ve cüretkâr kütlelerin formları, etkin alan kullanımının yanı sıra güneş ve havadan en iyi yararlanmak üzere şekillendirildi. Bu projede mimari özel efektlere ihtiyaç duymadan yüksek nitelikli bir çalışma, yaşama ve rekreasyon alanı yaratarak kullanıcıların memnuniyeti hedeflendi.
Güneyden Kuzeye 17 metrelik bir kot farkına sahip olan caddenin eğimine uyumlu tasarlanan alışveriş merkezi bloğu, yanındaki mevcut ve âtıl durumdaki eski alışveriş merkezini de dikkat alarak tasarlandı. Bu iki alan arasındaki sinerji tasarım şemasında önemli bir faktör oldu. İki bina arasında kalan mevcut otopark alanı da çeşitli kentsel donatılarla nitelikli bir bahçeye dönüştürülmeye çalışıldı.
Alışveriş merkezi Kuzey ve Güney’de iki geniş plazayı üç kota yayılan bir galeri ile bağlayan basit bir şema üzerine kurulu. Güney plazasına erişim çatı kotundan ve doğrudan ikinci kattaki yeme-içme avlusuna uzanacak şekilde tasarlanırken, Kuzey’deki plaza zemin kottaki cadde girişinden erişilebiliyor. Her iki plaza da eski ve yeni alışveriş merkezi arasındaki ara bahçe ile bağlantılı. Alışveriş merkezi üç kata yayılan yer altı otoparkı ile tamamlanıyor.
Alışveriş merkezinin tasarımında dış bahçelerle sıkı ilişki, doğal ışıkla aydınlatılan geniş mekanlar, sessiz bir renk paleti benimsenirken yaya yollarını, açık alanları ve hatta çatıları sakince işgal eden dikkatli bir peyzaj kullanıldı.
Konut bloğu, etrafındaki açık alandan en iyi şekilde yararlanacak şekilde, 36 kat yüksekliğinde bir kütle olarak tasarlanmıştır.
Temelde tek odalı stüdyo dairelerden oluşan kütle, gün ışığı ve manzaradan optimum düzeyde faydalanmak üzere tasarlanmıştır ve talebe göre program yeniden adapte edilerek daha büyük dairelere dönüştürülebilme imkanı sağlar.
Çocuk oyun alanı, sosyal odalar veya fitness ve spa gibi ortak alanlar zemin kattaki plaza etrafında konumlandırılmış, alışveriş merkezindeki çatı terası ise spor ve dinlenme alanına ayrılmıştır.
Özel ve ortak alanların kalite ve ağırbaşlılığı, döşemelerin yatay katmanlaşması ve kütlenin dikeyde üç masif kütleye bölünmesi bu kentsel simgeye karakter verir.
Ofis kompleksi, yüksek olanı arazinin Güney Batı köşesinde yer alan, farklı yükseklikte iki bina olarak tasarlanmıştır.
Güney’deki meydan, ofis bloklarına girişin yanı sıra alışveriş merkezi girişlerinden birini de içererek, iş ve alışveriş yaşantılarını birbiriyle ilişkilendiren bir yaya merkezi görevi görmekte.
Ofis kulelerinin her biri, üç ayrı kütle olarak tasarlanmıştır ve her ofis birimi gün ışığı ile dolu şeffaf bir atrium ile birbirinden ayrılmıştır. Bu atriumdaki gökyüzünün benzersiz atmosferi, tüm ofis alanlarında deneyimlenebilir. Her iki binanın giriş katları, lobi, restoran gibi fonksiyonlarla kamusal bir nitelik taşır.
Ofis kompleksinin mimarisi de diğer bloklar gibi fonksiyonellik, sürdürülebilirlik, formların netliği ve detayların ince katmanlaşmasına bağlı ağırbaşlı ve zarif bir karakter taşır.